#HiddenTrack: de nieuwe ultra exclusieve reclamecampagne van DS

#HiddenTrack: de nieuwe ultra exclusieve reclamecampagne van DS

Terwijl de DS 3 Ines de la Fressange en DS 4 CROSSBACK Moondust aankomen in de verkooppunten in Frankrijk, zet het merk DS een nieuwe digitale reclamecampagne op poten die luistert naar de naam "#HiddenTrack" (verborgen nummer).

Deze campagne illustreert op innovatieve en geheel ongeziene wijze de strategie van DS AUTOMOBILES: ultra exclusieve modellen aanbieden via zijn Limited Editions. Zo is het voor de eigenaars van deze auto's een ware uitdaging om eenzelfde DS te kruisen als waarmee zij rijden. Alleen zij die de wetten van de waarschijnlijkheid te slim af zijn, zullen aan boord van hun DS een muzikale ervaring beleven door het nummer "On our way home" van de Australische elektropopgroep Empire of the Sun in zijn geheel te ontdekken.

Deze campagne werd bedacht en ontworpen door het reclamebureau Publicis La Maison en brengt ode aan de muzikale creativiteit. Voor een voorsmaakje van dit nummer, een wereldwijde exclusiviteit van het merk DS, kunt u vanaf vandaag terecht op het internet: https://www.youtube.com/watchv=5qDcOKzDo08&feature=youtu.be en https://www.youtube.com/watch?v=NFg9r4sC3gE .

Terwijl het merk DS in Frankrijk twee nieuwe Limited Editions van de zomer-/lentecollectie 2017 lanceert, met name de DS 3 Ines de la Fressange en de DS 4 CROSSBACK Moondust, verklaart de algemeen directeur van het merk, Yves Bonnefont, "bij DS creëren we auto's voor klanten die op zoek zijn naar persoonlijke expressie. Wij willen producten 'op maat' aanbieden en zeldzaamheid cultiveren zodat elke klant een toets van zichzelf terugvindt in zijn DS. Onze limited editions verrijken ons uitzonderlijk productenaanbod. Twee identieke DS'en kruisen is een echte uitdaging!".
In die context bedacht en ontwierp reclamebureau Publicis La Maison "#HiddenTrack", een digitale reclamecampagne die zal worden uitgerold in de belangrijkste landen waar de modellen verkocht worden. In Frankrijk zal de campagne ondersteund worden door vermeldingen in de pers.

Deze nieuwe creatie past in het kader van de continuïteit van de creatie uit 2015 voor de Limited Edition DS 3 ‘1955’ die toonde hoe een man en een vrouw aan het stuur van hun DS elk in hun eigen wagen de melodie van eenzelfde nummer neurieden ("Le Chrome et le Coton" van Jérôme Echenoz). Ook al suggereerde de video dat ze elkaar ongetwijfeld met plezier zouden ontmoeten, kon er toch uit opgemaakt worden dat de kans dat twee DS 3 van de Limited Edition '1955' mekaar op een dag zouden kruisen zeer onwaarschijnlijk is.

De nieuwe reclamecampagne van vandaag werd in diezelfde geest gecreëerd. Van de DS 3 Ines de la Fressange en de DS 4 CROSSBACK Moondust werden in Frankrijk respectievelijk 500 en 150 exemplaren verkocht (1.000 en 210 wereldwijd). Dezelfde auto tegenkomen op de weg is dus bijzonder onwaarschijnlijk.

De muzikale creativiteit staat nog maar eens centraal in de inrichting. Een inrichting die een ode brengt aan de exclusiviteit van de modellen en die verder gaat door de eigenaars een unieke ervaring te bieden aan boord van hun auto. Ook al beschikt het merk DS over het alleenrecht op het nummer "On our way home", dat werd bedacht en gecomponeerd door de Australische elektropopgroep Empire of the Sun*, het heeft er toch voor gekozen om fragmenten te onthullen voor het grote publiek via online reclamespots van 20 en 30 seconden. Maar het heeft van het volledige nummer echter vooral een exclusiviteit gemaakt voor de eigenaars van één van de Limited Editions. Zij zullen de applicatie "The Hidden Track"** kunnen downloaden door hun VIN van hun DS in te voeren en vervolgens die zeldzame parel te ontmoeten, met name een andere DS 3 Ines de la Fressange als zij met datzelfde model rijden of een andere DS 4 CROSSBACK Moondust als zij voor dit model hebben gekozen.

Wanneer de ontmoeting plaatsvindt, als ze al plaatsvindt, zullen beide eigenaars in hun respectieve auto via hun smartphone het wereldwijd best verborgen nummer in zijn geheel kunnen beluisteren. Zij zullen ook de clip kunnen bekijken die een complex liefdesverhaal tussen een prins en een prinses voorstelt, herinterpreteert en moderniseert. Zullen ze erin slagen elkaar te ontmoeten?

Om de nieuwe reclamecampagne van DS, een fragment van "On our way home" en de droomwereld uit de clip te ontdekken, kunt u vanaf vandaag terecht op Youtube.com.
Deze campagne wordt vandaag voorbehouden aan de promotie van de DS 3 Ines de la Fressange en de DS 4 CROSSBACK Moondust en binnen een paar maanden aan de nieuwe Limited Editions van DS.

*bekend om zijn hit "walking on a dream"
** binnen enkele dagen beschikbaar in de Play Store voor Android en in de App Store voor iPhone